Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כאבים לאחר ניתוח שאיבת שומן

Woman body with marks for plastic surgery.

הליך שאיבת שומן הוא טכניקה כירורגית המשמשת להסרת שומן מחלקים מסוימים בגוף.

זה ידוע גם בשם "lipoplasty". במהלך הליך זה, צינור הנקרא קנולה מוחדר דרך חתכים קטנים בעור ותאי שומן נשאבים החוצה באמצעות ואקום. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של ניתוח שאיבת שומן הן חבורות, נפיחות וכאב. חבורות בדרך כלל ייעלמו לאחר שבוע או שבועיים. נפיחות עשויה להימשך עד שישה שבועות בהתאם לחומרת הניתוח ועשויה להיות מופחתת עם בגדי דחיסה או תרופות נגד כאבים דרך הפה כגון איבופרופן. ניתן לטפל בכאב באמצעות תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) כמו איבופרופן או פרצטמול (אקמול).
ישנם סוגים רבים ושונים של ניתוח שאיבת שומן. אחד ההליכים הפופולריים ביותר הוא "שאיבת שומן מתנפחת" הכוללת הזרקת נוזלים לתאי השומן כדי להקל עליהם להסירם. ההליך יכול להימשך עד שעתיים והוא נעשה בדרך כלל על בסיס חוץ. במקרים מסוימים, ניתן לעשות זאת בהרדמה מקומית והרגעה או בהרדמה כללית. לאחר הניתוח יחוו המטופלים כאבים באזור הבטן ולעיתים גם בחלקים אחרים בגופם. חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני נטילת כל תרופה או תוספי מזון מכיוון שהם עשויים לקיים אינטראקציה עם התרופה שנרשמת לך.

כאבים לאחר ניתוח שאיבת שומן הם תופעה שכיחה.

ניתן להתמודד עם הכאב על ידי נטילת תרופות מרשם וביצוע הוראות המנתח. מידת הכאב תלויה בסוג ההליך שבוצע. הכאב יכול לנוע בין קל לחמור, תלוי בכמה שריר נחתך או בכמה תפרים השתמשו במהלך הניתוח. שאיבת שומן היא הליך כירורגי המסיר שומן מאזורים ספציפיים בגוף, כגון: -הקיבה -הירכיים -הגב -הצוואר
תופעת הלוואי השכיחה ביותר של ניתוח שאיבת שומן היא כאב. זה יכול להיות אינטנסיבי ולהימשך כמה ימים עד שבועות. כאב לאחר ניתוח שאיבת שומן נובע בדרך כלל מהשפעות הרדמה, טראומה לעור ולשריר ודלקת. יש אנשים שחווים כאב שאינו פרופורציונלי למה שניתן לצפות מההליך. זה יכול להיות בגלל זיהום או סיבוך אחר. במקרה זה, חשוב שתפנה מיד לרופא שלך כדי שיוכל לקבוע את הגורם לתסמינים שלך ולספק טיפול.

כאבים לאחר ניתוח שאיבת שומן אינם נדירים.

זוהי התלונה השכיחה ביותר בקרב חולים. במחקר נמצא כי יותר מ-50% מהמטופלים חוו כאבים בעקבות הניתוח ויותר מ-90% חוו אי נוחות כלשהי. הכאב יכול להיגרם מכמה סיבות כמו נפיחות, חבורות ונזק עצבי. חומרת הכאב תהיה תלויה בהיקף ההליך, במצב הבריאותי הכללי שלך ובגורמים נוספים כמו גיל ורמת פעילות גופנית לפני או אחרי הניתוח. הסיבה העיקרית לכאב לאחר שאיבת שומן היא נפיחות ברקמות הגוף שעלולה להוביל ללחץ על העצבים בגוף. נפיחות יכולה גם להוביל לירידה בזרימת הדם שעלולה לגרום לנזק עצבי.
ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח קוסמטי המסיר שומן מהגוף. זה נעשה בדרך כלל כדי להסיר את השומן מאזורים ספציפיים בגוף, כמו זרועות ובטן. כאבים לאחר ניתוח שאיבת שומן יכולים להיגרם מגורמים רבים. הכאב יכול להיגרם מזיהום, נזק עצבי או כאבי שרירים. כאב לאחר ניתוח מטופל לרוב בתרופות, אך הוא אמור להיעלם תוך מספר ימים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של שאיבת שומן הן חבורות ונפיחות. אלה לא ישפיעו על איברים מרכזיים ויחלפו מעצמם תוך מספר שבועות או חודשים.

iposuction.co.il – מגזין שאיבת שומן

עיקרי המאמר כאן:

עוד מאמרים במערכת שלנו שיכולים לעניין אותך